24 Ağustos 2010 Salı

Ve Manara Kadını Yarattı!



Milo Manara ile ilgili söylenecek çok fazla şey var tabii ki ama artık kendisi kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir dereceye yükseldiği için övgüler döşemeye, hakkında methiyeler düzmeye çok da gerek yok sanırım artık.

Manara kadını kavramıyla tanıştığım vakit heralde lise sonlardaydım, yani çizgi roman okuma yaşıma göre bayaa geç tanştım kendisiyle. Manara, Hugo Pratt, Moebious ve bir de hadi eski taramalı günlerinin hatrına Enki Bilal avrupa çizgi romanını tanımama sevmeme, hatta çizgi romanın gerçek değer ve kalitesini görmeme sebep olan kişiler oldular. Niye derseniz niyesi çok açık; İster sci-fi, ister western isterse de süper-kahraman hikayesi olsun bu insanlar çizgi romana ciddi yaklaşan ve ciddi konuları sert varoluşsal problemleri ve daha önce yazılmamış şok edici hikayeleri harmanlayıp çizgi romanın çıtasını yükselten isimler olmuşlardır.

Hugo Pratt- Corto Maltese ile hikayenin, kurgunun önemini bizlere anlatan Milo Manara nın da
mentoru ve hocasıdır. Hatta Manara hikayelerinde kendisini yol gösteren şahsiyet olarak görürürüz. HP&Gıuseppe Bergman ın maceralarındaki "HP" Hugo Pratt' ın ta kendisi olup hikayede Bergman a yol gösteren kişi olarak karakterize edilmiştir. Bakınız ahanda yanda Manara nın Pratt çizimi.

Enki Bilal benim için biraz şaibeli çünkü bir çizerden çok son dönemlerinde bir ressam edasıyla takılmaya önceki taramalı ve hareketli karelerini, pastel ağırlıklı renklendirmeleriyle sabit durağan pozlara çevirmiştir. Yasni kapakta tamam güzel duruyo da artık hikayede bari eskisi gibi rahat rahat takılsa, bi kasılmaya basladı adam anlam veremiyorum.
Mobeius için dicek hiçbişi yok, hatta dicek o kadar şey var ki bunu ustaya saygı olarak ayrıca bir yazı ile siz sevgili okurlarımla paylaşacağım.

















Velhasıl kelam, Manara özellikle kadınlarıyla kalbimi fetheden, ama bunu Heavy Metal bayağılığıyla değil şiddet, ahlak, din kavramlarını eğip, bükmek ve eleştirmek için son derece estetik bir şekide sunan buyuk bir ustadır. Guiluver hikayesi mi çizecek kesinlikle farklı bir yorum katar sex ve şiddeti eksik etmez, Mafya hikayesi mi var absurd bir varoluşculukla yer yer toplumsal normları itin gtune sokup çıkarır. Her ne kadar kendini bilmezlerin bazıları Manara nın yanına "globally famous with his pornographic work" gibi cümleler kursa da Manara nın yarattığı dünyaya girdiğinizde kendinizi o kadar kaptırırsınız ki bu dünyanın "porno" tanımı sizin peçeteyle sonlanan maceralarınızdan daha farklı estetik bir şov olarak sunulur ve sizde kadın yaratığının güzelliği karşısında büyülenmişcesine sayfaları çevirirsiniz.

Manara biz kullarına bir hediye vermek isteyip Marvel Kart Oyunlarının hak sahibi Panini sponsorluğunda usta yazar Chris Claremont un adeta Manara nın tarzına özgü yazdığı her halinden belli olan, Marvel evreninin en taş hatunlarının absürd ve ete doyuran macerasını bizlerle paylaştı. Koşarak gittim aldım tabii saniyesinde ama hayal kırıklığı büyük oldu. Kallavi bir cilt beklerken hafif kalın bir fasikül ile karşılaşmam içimi burksa da ne yalan söliim öykü ne olursa olsun kostümleri ve duruşları her zamankinden daha seksi Storm, Kitty, Rouge, Emma Frost, Pyslocke ve hatta Rachel Summers ın kafa dağıtmak için kız kıza çıktıkları tatilde başlarına yine abuk subuk bi ton hadise gelmesini büyük bir keyifle okuyoruz. Adeta baştan yaratılmış bu X-Woman ların tepkileri , hal tavırları tam anlamıyla Manara stayla olmuş.
Çamurda yuvarlanırken, ölümle burun burunayken, uçurumda sallanırken bile "ahanda şimdi yumulacak bunlar birbirine" hissiyatı yaratan bile seksi bir dille çizen, kadını bir meta olarak kullanan Manara her zamanki gibi absürd bir komiklik ve softporn tadındaki kompozisyonları ve karakter tasarımlarıyla avrupai bir yolculuğa çıkıyoruz.

Manara nın çizdiği X-Women kesinlikle koleksiyonunuzda bulunmalı, çığır açmayacak ama hoş bir seda bırakacak emin olun. Alışılmışın dışında bir X-men öyküsü, güzel kadınlar, komik bir macera...

E daha ne istiyonuz alın zaten kısa hemen okursunuz sonra da tekrar tekrar çizimlere bakıp "Vay anasını yahu" dersiniz. Gerçi renklendirme sebebiyle veya Manara nın çok sklememesi sebebiyle taraması ve ayrıntısı az bir tarza gitmiş kendisi ama kolayca ve ustalıkla çizildiği zaten her halinden anlaşılıyor.

Özlüyoruz Manara Reis çok açma arayı!!

5 yorum:

  1. گروه تولیدی بازرگانی ال ای دی پانل با دارا بودن سابقه درخشان در زمینه واردات از کشور های مختلف و نیز تولید انواع تابلو روان و تلویزیون شهریتبلیغاتی ، با به کاری گیری نیروی متعهد و متخصص با هدف ارائه خدمات بازرگانی و تولیدی فعالیت می نماید که واحد بازرگانی ال ای دی پانل با دارا بودن شرکای تجاری معتبر در کشورهای چین ، تایوان و کره جنوبی اقدام به واردات کالاهای الکترونیکی من جمله قطعات تابلو روان ، قطعات تلویزیون شهریو تجهیزات نور پردازی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت مینماید و نیز واحد تولید ال ای دی پانل فعالیت خود را در زمینه ساخت و تولید انواع تابلو روان و نمایشگر شهری LED با مشخصات مختلف و نیز تولید انواع قاب تابلو روان ، کابینت تابلو روان led و کابینت تلویزیون شهریمی نماید.

    YanıtlaSil
  2. شما به هر حرفه ای که مشغول باشید، حتما به این موضوع فکر کرده اید که چقدر خوب بود که اگرفن بیان خوبی داشتید، اینکار را ما به راحتی به شما آموزش میدهیم فن بیان در واقع میزان نفوذ سخن شما در افراد را شامل می شود. یعنی اینکه صحبتهای ما به چه میزان در افراد اثرگذار خواهد بود. هنگامی که از فن بیان خوبی برخوردار نباشیم مدام نادیده گرفته می شویم و همین امر موجب می شود که اعتماد به نفس خود را از دست داده و دچار اضطراب گردیم. برای بهبود فن بیان روش های گوناگونی وجود دارد که هریک از این روشها از جنبه های گوناگون مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است. ارتباط چشمی ، لبخند زدن و اشتیاق برخی از این راهها می باشد.

    YanıtlaSil
  3. افرادی که تصور می‌کنند اعتماد به نفس پایینی دارنددر برخی از این موارد ضعیف هستند نه در تمام این موارد.بااین‌حال می‌خواهم خبر خوبی بدهم: اعتماد به نفسکاملاً اکتسابی است و می‌توان آن را با روش‌هایی دوباره احیا کرد و آن را تقویت کردیکی از بهترین راهکارها برای افزایش اعتماد به نفساین است که در محیطی باشید که بتوانید زمینه‌هایمختلف توانمندی‌های خود را کشف کنید.

    YanıtlaSil