21 Ağustos 2009 Cuma

Comics lere sınırdışı montaj!! "Magneto Testament"



Aradığım hiçbir çizgi roman gelmemiş olsa da; "Belki bişi çıkar, buraya kadar geldim burdan çıkarken güzel bi parça bulmalıyım!" psikolojisiyle ve "Nasil yani o kadar muhabbet ettiğim ve gelmeyi en çok sevdiğim dükkanlardan sanki adres sormaya girmiş gibi mi cikayim?!" diye düşünerek cebime şöle bi göz attim; "İyi asagi yukarı geri dönecek kadar param da var:)" diyerek "Magneto; Testament" isimli cilde yoneldim. Kasada ufak bi soruşturma yaptıktan sonra insanların: "Aldım ama daha okumadım." "Güzeldir heralde ya." laflarıyla çok sempati duymadığım Magneto karakterinin bir kismi toplama kamplarında gecen cocuklugu ve delikanlilik donemini anlatan cildi aldim götürdüm. Ulan aslında daha okunacak cildim de var şöle iyice hakkını vere vere gazına gele gele ve hatta gazına göre oturup hakkında bisiler çizmeyi deneye deneye uzerine zaman harcamam gereken ama neyse aldık artık bir kere.

Neyse açtım, bakındım, okudum şöle bi, zaten çok da uzun diildi, sonra şöle bi durup aptal bir sırıtmayla okumaya devam ettim. Günümüz argosunda; "Kanka bi okudum hakkaten iyiymiş.. herifin çizimler falan bi deişik avrupali oldugu belli zaten moruk. renklerde aquarel kafasında çok tatlı olmuş ya....Kapakları çizen bayaa bi yardırmış zaten.!" olarak anlatılabilecek, benim gibi daha isteksiz alıcılarda ise yüzde bir tebessüm; "İyiki almışım ya, bayaa iyi oldu bu, herif bayaa iyiymis hikaye de kisa ama sanki Magneto hikayesi diil de Adrian Brody' li "Piyanist"i anımsatan bir holocaust hikayesi gibi. Güzel oldu hakkaten..." diyebileceği bir çizgi roman "Magneto Testament".

Zaten ben hep diyorum arkadaş avrupalı çizerler gelio, kim ne derse desin. Millet uyandı artık. Sınırlar kalktı. Comics okuyanları "nerd" daha dogrusu ezik ötesi olarak gören bir toplumun çizerleri yerine bunu bir sanat olarak algılayan, sergisinden yayinlanışına kadar sanat çevreleriyle iç içe olan bir resimli roman kültüründe yeşeren yetenekli Avrupalı kardeşlerimizin insanlığın çizgi roman zevkini bir level atlatmasını alkışlarla destekliyorum.

Denk gelirseniz de alın "Magneto Testament" i kaçırmayın, bulunsun rafınızda derim. Hele bir de II. Dünya savaşı atmosferi, Naziler, toplama kampları ilginizi çekiyorsa sonundaki siyah beyaz kısa hikayesiyle, konusunu sölemiyim sürpriz olsun:), insana "Vay kardeşim adam nerelerden nerelere gelmiş, nası bi değişim bu yahu?" dedirtecek üstünde çalışıldığı araştırıldığı sonundaki örnek ve kaynakçamsı açıklamalarla belli olan bir çizgi roman, aklınızda olsun!!! Sonra Marvel her zamanki gibi siktiriboktan bir filmini yapacak olursa, "Hikayenin tadı bozulmadan alaydım da okuyaydım!:(" diye dövünmeyin!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder